dr Yuliya ASOTSKA-WIERZBA
Adiunkt badawczo-dydaktyczny
Katedra Dydaktyki Języka Angielskiego
yuliya.asotska-wierzba@uken.krakow.pl
ORCID: 0000-0002-6045-7091
publikacje:
http://bgbase.uken.krakow.pl/Stanowisko:
- Adiunkt badawczo-dydaktyczny
Pełnione funkcje w Instytucie:
- Opiekun I roku studiów jednolitych magisterskich
- Opiekun praktyk pedagogicznych na studiach licencjackich i magisterskich
- Członek wspierający studencko-doktoranckie koło naukowe SNEC
- Przedstawiciel Katedry Dydaktyki Języka Angielskiego podczas Dni Otwartych UKEN
Stopnie naukowe:
- Doktor Nauk Humanistycznych w dyscyplinie językoznawstwo, specjalność – językoznawstwo stosowane, 2019
Uniwersytet Pedagogiczny im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie
Tytuł pracy: „The development of academic and specific language skills in the perspective of autonomous learning by students during online lessons”
Promotor: dr hab. prof. UP Małgorzata Pamuła-Behrens
Recenzent: prof. dr hab. Hanna Komorowska
Recenzent: dr hab. Jarosław Krajka
- Magister filologii angielskiej, 2009
Uniwersytet Pedagogiczny im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie;
Tytuł pracy: „Rozwijanie umiejętności konwersacyjnych – wykorzystanie tematów niekonwencjonalnych i tabu podczas zajęć z języka angielskiego”;
Promotor: dr Agnieszka Strzałka;
Recenzent: dr hab. prof. UP Joanna Rokita-Jaśkow.
Dyscyplina naukowa:
- Językoznawstwo (językoznawstwo stosowane)
Katedra:
- Katedra Dydaktyki Języka Angielskiego
Zainteresowania badawcze:
- Metodyka nauczania języka angielskiego
- Nauczanie języka obcego wspomagane komputerowo
- Sztuczna inteligencja, rzeczywistość wirtualna i rozszerzona w nauczaniu języków
- Nauczanie języków specjalistycznych
- Doskonalenie zawodowe nauczycieli języków obcych
- Rozwijanie kompetencji akademickich
Prowadzone zajęcia:
- Praktyczna nauka języka angielskiego
- Język a Społeczeństwo
- Pisanie tekstów akademickich
- Seminarium licencjackie
- Komunikacja Interpersonalna
- Rozwój Zawodowy Nauczyciela
Członkostwo w Towarzystwach Naukowych:
- 2011 – Polskie Towarzystwo Neofilologiczne (PTN)
- 2017 – Stowarzyszenie e-learningu akademickiego (SEA)
Najważniejsze publikacje:
Artykuły:
- Pitura, J., Kaplan-Rakowski, R., & Asotska-Wierzba, Y. (2024). The VR-AI–assisted simulation for content knowledge application in pre-service EFL teacher training. TechTrends. https://doi.org/10.1007/s11528-024-01022-4
- Asotska-Wierzba, Y. (2024). How to Design an Online Course Creating a Strong Sense of Teacher Presence. Annales Universitatis Mariae Curie-Sklodowska, sectio N – Educatio Nova, 9, 29-47. doi:http://dx.doi.org/10.17951/en.2024.9.29-47
- Pitura, J., Turula, A., Nowak, S., Jakubik, J., & Asotska-Wierzba, Y. (2024). Mapping the landscape of serious digital language learning games: Towards a Serious-Digital Game-based Language Learning (S-DGBLL) teacher competence framework. Neofilolog, 62(2), 482–501. https://doi.org/10.14746/n.2024.62.2.9
- Asotska-Wierzba, Y. (2021). Synchronous computer-supported collaborative writing of a proposal during the pandemic. Neofilolog, 57(2), 197-216. https://doi.org/10.14746/n.2021.57.2.3
- Asotska-Wierzba, Y. (2021). Wykorzystanie technologii informacyjno-komunikacyjnej w edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej. In J. Rokita-Jaśkow & K. Nosidlak (Eds.), Nauczania języków obcych dzieci. Globalne wyzwania, lokalne rozwiązania. (pp. 154-164). Kraków: Wydawnictwo Naukowe UP.
- Asotska-Wierzba, Y. (2018). Scaffolding strategic academic reading in online language learning. Annales Universitatis Paedagogicae Cracoviensis. Studia Anglica, AUPC (246), 86-95.
- Asotska-Wierzba, Y. (2016). Zastosowanie wybranych e-narzędzi Web 2.0 w dydaktyce języków obcych. In Rozwój Społeczności Międzynarodowej: Przeszłość oraz Nowe Wyzwania, Vol. 4 (pp. 366-375). Lwów-Olsztyn: Lwowski Uniwersytet Narodowy im. Iwana Franki.
- Asotska-Wierzba, Y. (2013). Новый способ индивидуализации преподавания, основанный на концепциимножественных интеллектов и „точек доступа”. Russian Language Abroad, 241, 34-37.
- Asotska-Wierzba, Y., & Strzałka, A. (2011). Taboo and non-conventional content as attitude and emotion sensitive tool. Journal of Language Teaching and Research, (2)6, 1283-1288.